CROSS TRAINING & VECKANS PASS SO FAR

Posted on Posted in träning

I måndags var jag på ett gruppass i Cross. En blandning av lite av varje.

Så här beskrivs den:

Träning i terräng, i naturen är oslagbart! Vi blandar inslag av militärträning, tabata, crossfit, funktionell träning, box osv Funktionell träning med din egen kropp eller vad omgivningen erbjuder som motstånd. 

Ett spännande sätt att träna!
Varje pass bjuder på utmaningar och svett i mängder!

Gårdagens pass bjöd på lätt jogg till uppvärmning sedan följde ett tabatainspirerat pass 40/10 x3 (jobba 40 sec, vila 10 sec 4ggr. Vanlig tabata som jag kör hemma 20/10 x 8)

Utfallsgång, båten, crunches/dips, burpees (här fick vi göra x5), från liggandes upp på fötter i ett svep (vad heter den övningen?)

löpruscher samt squats med hopp.

När vi körde löpningen gick jag ut på asfalten, är rädd om mina fötter/ kroppsdelar och vill inte dra på mig någon skada.

Bra benpass sammanfattningsvis då!

 

Veckans träning so far:

Måndag: Cross ute fokus ben, core (se pass ovan)

Tisdag: Abspass (cirkelpassX3  Toe touches med hantel, Russian twists med hantel, plankan, sidoplankan, crazy ivans med hantel, + en omgång av abs x 6 a´la Adrian appen)

Onsdag: Armar/axlar/rygg (Enhantelrodd, koncentrationscurl, axelpress med hantlar, stående flyes med hantlar, tricepspress)

Och imorgon blir det löpintervaller! Gött!

Share Button
Dela gärna! <3Share on Facebook6Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Lämna gärna en kommentar!