löpningLÖPNING & TRÄNINGträning

LÖPARPROGRAM V.1

Förra vecka kickade vi igång ett löparprogram som vi ska hålla i ett par veckor. Totalt 57 pass vilket innebär 3 per vecka. Korta intervaller, långa och lite längre långpass. Det blir spännande att pussla ihop och få till passet vissa veckor men det ska gå! Sommarkvällar är som gjorda för löpning och ett piskande regn kan göra en snabbare på intervallerna.

Måndag 12X 1 min itervaller med 30 sec gåvila

Onsdag 10 min i 10 fart + 10 min 10,5 fart

Lördag 45 min löpning i tuff terräng

LÖPARPROGRAM V.1

Lite hopp och lek måste ALLTID hinnas med!

LÖPARPROGRAM V.1

Lite pics från vår favorittrail!

Och favorit bakgrunden för fotografering! Denna plats använde jag för ca två år sedan när jag fotograferade barnbarnet. Foton från den sessionen finns HÄR!

Life is good! Älskade sommarlöpning ♥

Och så lite handstående på det!

 

Målet är att bli lite snabbare, lite uthålligare. Et lopp kanske som dock inte är bokat ännu. Även ett funrun står på önskelistan men inte mer än så än så länge! Förra året varvades jobb med löparlopp hela vår, sommar och höst! I år vill jag ha lite mer kvalité på min träning och mål, även om jag är svag för lufsa runt och bara njuta av naturen. Haha! Få se hur länge man orkar hålla sig till denna plan och program. Jag är rätt kass på det och avskyr egentligen inplanerade förutbestämda pass. Men, jag ska försöka att hålla ut i 19 veckor. Önska mig lycka till och följ min (och makens) resa.

 

1

Lämna gärna en kommentar!