äta ute,  HUSBIL,  Öland,  RESOR & SEMESTER,  Sverige

Eriksöre camping Öland husbilsliv

Efter att sett väderleksrapporten bestämde vi oss för att ändra vår planerade runt från destination Karlskrona till Öland. Närmare bestämt Eriksöres camping som är känt för att vara “Sveriges bästa hundcamping”.

Här stannade vi under trädens skugga och med svalkande bad i dagarna tre. Riktigt skönt att bara vara och inga inplanerade utflyktsmål då det helt enkelt var för varmt för vår Kebbe ♥

DAG 1

Eriksöre camping Öland husbilsliv Eriksöre camping Öland husbilsliv

Vi hade dagen innan bokat denna plats under träden. Helt perfekt!

Kerberoz fick äntligen träffa en jämnstor hund! En Irländare från Tyskland.

Alla hundar är välkomna överallt på campingen. Bara att trava ner rätt ner i badet och de har även en stor rastgård samt en agilitybana.

Restaurang Drina

På Eriksöre camping finns restaurang Drina. Här hittar du smarriga pizzor och mat. Tips under högsäsong är att boka bord då det är högtryck! Dessutom är det väntetid på maten vilket personalen upplyser dig om.

Eriksöre camping Öland husbilsliv

Hamburgare till maken och en klassisk Capricciosa var jag sugen på. Herre så mycket fyllning!!!! Sååååå nomnom.

Eriksöre är en stor camping med massor av coola villavagnar som har hundgrupper som gatunamn. Passande valde Kebbe att spana in gatan “Vinthunden”.

Date med sin tyska irländska vän ♥

Solnedgång på Öland

Solens nedgång på Öland är ren och skär magi! Underbart att sitta lugn en stund och invänta.

Sommarkvällar vid husbilen. Oj, vad jag ska minnas dessa när höstrusket drar in och vintervinden pinar mot husknutarna.

DAG 2

Tidig morgonpromenad, en kort en för solen står redan högt och gassar.

Korvlunch i skuggan.

Och den perfekta selfien haha!

Kebbe sover inne i svalkan i husbilen som barnen gjorde när de var små och vi njuter av lite rosé och spel utanför i skuggan.

Bad, bad och åter bad! Underbart!

Kebbe hittar hela tiden nya vänner, denna söta portugisiska vattenhund bodde granne och de kom bra överens bums.

Vi slog ihop oss med grannarna som också bokat bord och väntade 1 timme på oxfiléplankan. Tyvärr var den inte färdig utan fick sig en till runda på stekbordet… Lite osäkert om alla fick sin rätta bit men vi tror det iaf… De var iaf jättetrevliga och vi fick kompensation över den råa oxen.

DAG 3

Tänk att vi skulle hamna på camping så här länge! Men som sagt, skönt och för Kebbes skull. Kanske vår också? Stanna upp och ladda batterierna. Den hetaste dagen av alla!

Kebbe sussar som barnen när di va små ♥

Vi grillade kyckling dagen innan när det var korvlunch och det blev till en god pasta Ceasarsallad. Mums!

Hej kompis! Vill du leka?

Vi har väl aldrig badat så mycket som på Öland.

Sista kvällen och det är dags att laga lite mat kanske. Det blev en grillad gris i skivor som serverades med en grön blomkålsstuvning med grädde, ost & parmesan.

Inte så vackert men MAGISKT gott! Älskar stuvad blomkål.

Bra faciliteter när det gäller diskning, toaletter, duschar, latrintömning och vattenpåfyllning. Fanns två byggnader på campingen.

Det enda som får minus är huvudbyggnaden som innefattade reception och butik. Fotade inte inne men det var knappt om varor och hyllorna gapade tomma. Där fanns det mer att önska så att säga.

En sista solnedgång.

Vår utsikt mot havet.

DAG 4

Dags att rulla vidare men innan ett par fotografier bara för att visa er lite till av campingen.

Restaurangen.

Det var Eriksöre camping det! Rekommenderas för alla hundmänniskor för här fanns det hundar typ i ALLA husbilar, vagnar och stugor och tält. Love it!

Inget för den hundrädda.

Kebbe ger stället 5/5 stora vargtassar.