löpningLÖPNING & TRÄNINGmot marantabataintervallerträningveckans pass

MOT MARAN V.1

Posted

Hej måndag!

Efter en intensiv jobbvecka så har jag en “ledig dag” (jobbar hemifrån med mitt egna företag) och tänker som vanligt ha min “trädgårdsmåndag! Vädret gör heller inte ont! Klarblå himmel och sol som gassar redan 0730. Vem behöver resa söderut? ;)

Förra veckan, mitt i all det intensiva så påbörjade jag min lite mer “seriösa” uppladdning inför Helsingborg marathon! Knappt tre månader kvar och min plan är att få så många mil som möjligt i benen, bli uthålligare och orka vara igång i ett par timmar. Jag kommer inte följa något program utan utgår från mig själv och vad som känns bra. På detta så kommer jag naturligtvis att köra min tantgympa, fyspass och tabataintervaller hemma som när det närmar sig får klinga av.

Så här kommer en liten redogörelse om mina 44 km som jag lyckades skrapa ihop (inte speciellt många mil för de riktiga maratonlöparna, men för en som jag helt OK tror jag!?)

Vecka 1
Måndag 15 km
Tisdag Fyspass
Onsdag Fm Fyspass. 25 min tabataintervaller helkropp/core + Lofsan lår/rumpa 500 reps Detta upplägg rekommenderar jag starkt! De flesta övningarna kör jag redan men med denna intensitet så blir den kanon tillsamman med lite prehabövningar.
Em 12km
Torsdag Vilodag
Fredag Vilodag
Lördag 10 km
Söndag Blandad terräng 7 km
140609
#motmaranmalmborg

 

0

Lämna gärna en kommentar!