träning

CROSSFIT

I gårkväll var jag iväg på mitt livs första CrossFitpass! Övningarna är de gamla hederliga plankan, burpees, push-up, crunch, hopprep, hantlar, marklyft osv.

Allt görs på tid, i snabbt tempo. Vi körde stationer med två övningar x4. 30 sek träning 10 sek. vila i ungefär en halvtimme.

Att klättra i rep var ingen hit. Mina mål som jag såg snabbt var att klara av att göra chins samt att fixa armhävningar i de romerska ringarna. Vi får se hur det går med det, men som sagt mål är det inget fel att ha.

Känns mest i benen idag efter squathoppen och utfallsstegen. Få se om det blir en liten löprunda för att få ur slaggen i kväll.

Vad tycker jag om CF?

Rolig, snabb och högintensiv träning med övningar man känner igen. Dock väldigt viktigt med tekniken! Är lite knäppnoga där så att man inte skadar sig eller att det inte är funktionellt, dvs inte ger någonting. CrossFit kan man tillika till Tabataintervaller utöva hemma om man har lite redskap. Viktigast är bara att man utför övningarna rätt, men det är instruktörens jobb att se till det om man känner sig osäker.

Veckan träning soo faar är lite fattig, barnen är förkylda och jag känner att min knackar på…

Måndag: Löpning 5 km 25:48 +abs

Tisdag: Vila

Onsdag: CrossFit

Torsdag: Lätt löpning +abs

Fr-sön: Förhoppningsvis långdistans, Tabataintervaller samt vila.

 

 

 

 

 

Share Button
 

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras.