träning

CROSSFIT & TJEJKVÄLL

Äntligen kom jag iväg i gårkväll på ännu ett pass CrossFit! Förkylningen verkar ge med sig nu *peppar peppar*

Vi körde 7 stationer med två övningar på varje. Jobba 30 sek. vila 10 sek x6 = 42 övningar totalt. Ingen aning om hur många reps det blev, men det blir ju ett gäng på varje övning/station.  Ingen vila mellan stationerna förutom de 10 då.

Övningarna (körde i denna turordning)

*Hopprep + muscle-ups -dra sig upp i romerska ringar

*Höga hopp på tjock madrass + Pilates knädrag – stå med händerna i golvet, fötterna på pilatesbollen och dra/rulla in bollen under knäna.

*Klättra baklänges upp i ribbstol med fötter till handstående + Ab wheel

*Boxjump + variant på Russian twist (mage)

*Steppup + Hoppa upp på två plintar

* Burpees + sidoplankan

*Armgång + Höga knän på tjock madrass

Har ingen träningsvärk än, men den kommer väl lagom till helgen! ;)

Ikväll ska jag och en väninna iväg på ett roligt event. Nämligen Tjejkväll som bloggfamiljen anordnar. Ska bli trevligt att träffa de som man redan känner och nya bekantskaper.

Återkommer sedan med full rapport fån detta!

Share Button
 

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras.