löpning,  LÖPNING & TRÄNING,  träning

NORSKA SUPERINTERVALLER & INSPIRATÖRER PÅ TV

I lördags körde jag norska superintervaller på gymmets löpband.

Har haft en förkärlek för korta, intensiva & snabba intervaller och tabataintervaller förut men vill öka min syreupptagning och pressa min kropp lite mer i jakten på att orka hålla ett högre tempo länge.
Såklart är det med varvet i sikte.
Alltså, funkar det  för Bjørgen och Northug så borde det påverka min kropp positivt också ;)

Intervaller är 4X4 upp till tröskelpuls, jag vilade två minuter mellan. (Eg. ska man vila tre minuter)
16 minuters effektiv löpning, 6 minuters vila och uppvärmning & nerjogg á 5 minuter. Ett perfekt pass innan avslutande axel/armpass bland skrotet.
150302_6

Ni missade väl inte gymma Åse på nyhetsmorgon i lördags? Så himla roligt att se henne i TV-rutan också, har känt denna skånska tös i många år och setts då och då. Mer Åse åt folket och dessutom hann en av mina favorit inspiratörer också dyka upp, Lofsan! Duktiga Lovisa inspirerade mig att verkligen börja träna på allvar och det vet vi ju hur det blev! Jag älskar min varierade träning och summa summarum, – Det är aldrig försent!

150302_5

 

Båda tjejerna är högaktuella min sina nyutkomna böcker! Är så klart hur sugen som helst att ha dem i min ägo och inspireras!

Apropå inspiratörer på nätet, vilka är era? Tipsa gärna!

Share Button
 

2 Comments

  • admin

    Tack så mycket! Så klart att du kan! Sätt upp ett litet mål att genomföra ett 5 km lopp denna sommar, det fixar du!

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras.