tabataintervaller,  träning

TABATAINTERVALLER CORE

Här kommer lite tips på övningar som jag brukar göra när jag kör Tabataintervaller med fokus på att stärka upp bålen.
Jag gillar att göra två övningar per intervallomgång. En omgång är: jobba 20 sek, vila 10 sek, upprepa 8 gånger. Antal totala intervaller kan variera men minst fem stycken och som mest ligger jag på sju stycken.

Tänk på att all träning är individuell och bör anpassas efter eget behov.

Detta är några av mina favoritövningar.
CORE TABATAINTERVALLER

#1 Plankan (kan varieras  med att stå på handflatorna eller underarmarna samt med vikt)
#2 Höftlyft med vikt (alt enbens/pilatesboll)/Rygglyft med rodd
#3 V-sit (vikt)/Kick downs
#4 Russian twist med vikt/bicycle (ibland med vikt bakom huvudet)
#5 Sidoplankan (som varieras med dipp eller med arm & benlyft)
#6 Mountain Climber/Hantelrodd i planka
#7 Fällkniv (pilatesboll)/Fotdopp (pilatesboll)

131026

Hoppas att ni fått lite inspiration att sätta ihop ett eget pass! Trevlig lördag!

 

Share Button
1

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *