LÖPNING & TRÄNING,  träning

RYGG/AXELPASS

På morgonen vilar jag benen till kvällens löprunda och körde ett rygg och baksida axelpass med inspiration från Lofsans “juldagenpass”.
Har inga gummiband (ännu) så jag körde de två sista övningarna med hantel respektive två lösa vikter.
Man kör 1 minut per övning i fyra omgånger med 15 sekunders vila mellan.
Totalt tar detta pass ca 30 minuter vilket är helt perfekt!
1. Hantelrodd hö arm med stöd
2. Hantellyft åt sidan hö arm med stöd (jag körde en lös vikt)
3. Hantelrodd vä arm med stöd
4. Hantellyft åt sidan vä arm med stöd (Jag körde med lös vikt)
5. Hantelcurl med båda händerna på hanteln. Axlarna ner, armbågarna fastklistrade vid sidorna gör att det tar lite mer på biceps.
6. Armar åt sidorna. Armbågarna fastklistrade vid sidorna, axlar ned. Fokusera på att knipa ihop skuldrorna. Små rörelser. (Jag körde med lösa vikter) 140116
#hantlar #adidas
Ikväll blir det en mysjogg i kylan! Just nu har vi -8 grader så det ska funka med trelagers som vanligt! Ha en trevlig torsdag, snart helg igen!

Share Button
 

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras.