en halvmara i månadenlöpningLÖPNING & TRÄNINGträning

EN HALVMARA I MÅNADEN -mars

SÅ!

Mycket jobb och därmed saknas det ibland bränsle till denna! Sorry, men så blir det ibland. Ibland måste man fundera om man ska dränera eller dräneras. Precis som de viktiga viloperioderna inom löpning eller någon annan form av träning.

Jag funderar dock på fortsättningen, mer löpning och mindre mat kanske? I bloggen alltså ;) Här hemma är det som vanligt fullt ös med matlagning & bak och alla våra projekt. Men jag funderar på att bli ännu mer selektiv i mina inlägg… Eller vad du tycker du som läser här? Din åsikt är viktig så skriv gärna en kommentar.

Ingen viloperiod när det gäller löpningen iaf! I fredags tog jag mig an den tredje av tolv träningshalvmaror detta år.
Det gick helt OK faktiskt!

150331_15
Dagens väder var regn & isbjörnsvindar, såg inte alls inbjudande ut att bege sig ut. M e n, det var relativt lätt att bestämma sig och borsta bort den lilla jävulen på axeln.

1. Du är frisk, du har haft ont i hals tidigare i veckan men nu frisk. I helgen kommer jag att träffa många människor och risken att smittas av halsont finns, därför SPRING!

2. Jag kan springa! Det finns otroligt många som inte kan av olika orsaker. De finns de som inte längre finns med oss.

SÅ, därför springer jag.

150331_2
Alltid gröt innan långdistans! Helst AXA sportgröt med mjölk, lite kanel ibland lite salt för att ge kroppen det som kommer att försvinna. Ibland med banan, nötter, sesamfrön o.s.v… Men ofta ren gröt med mjölk!150331_3
Tejpar mina tår med Micropore för att slippa blåsor och e.v. tappa naglarna. Ganska oundvikligt om man springer ofta, länge när det är varmt (som i somras).150331_4
Tada!!! Min absolut första “klockbild” :) Nöjd med klockan! Yepp!
150331_1
Rätt nöjd, samma tid som när jag sprang min första och än så länge det enda halvmaratonlopp! Och då tyckte jag att jag tog det lugnt och körde på i vanlig träningsfart. Ett bra kvitto på att kroppen trots få löparpass gillar och ger respons på andra träningspass. (Innebandy, friidrottens fyspass, intervaller på löpband och min gamla hederliga tantgympa & tabataintervaller).

Ha det gott så hörs vi strax igen!

0